Nieuws

‘LOCK ME UP – FREE A GIRL’ HAALT RECORDBEDRAG HALF MILJOEN EURO OP

Zondag 22 mei heeft ambassadeur Anna-Alicia Sklias, tijdens het eindfeest in Beachclub Vroeger Bloemendaal, de opbrengst van ‘Lock me Up – Free a Girl’ bekendgemaakt: een half miljoen euro!
Eindopbrengst Lock me Up -Free a Girl 500.000De deelnemers hebben het bedrag van € 490.044 opgehaald en deelnemend restaurant Beachclub Vroeger heeft het bedrag aangevuld tot een half miljoen euro. 
Restaurant Nick Vollebregt in Laren heeft als restaurant de hoogste opbrengst ooit opgehaald: ruim 82.800 euro waarvan 31.900 door deelnemer Ellen Nijman.

Verspreid over 25 restaurants door Nederland hebben van 18 t/m 22 mei meer dan 200 deelnemers zich 12 uur lang op laten sluiten in een hokje van 1 bij 2 meter. De hokjes staan symbool voor de bordeelhokjes in India waar duizenden meisjes in worden vastgehouden en gedwongen tot prostitutie.

De deelnemers van ‘Lock me Up – Free a Girl’ hebben de problematiek van gedwongen prostitutie in India onder de aandacht gebracht en sponsorgeld opgehaald via persoonlijke actiepagina op www.lockmeup.nl. De actie is een initiatief van horeca-ondernemer en ambassadeur Wimmy Hu en Free a Girl.

De totale opbrengst van € 500.000 besteedt Free a Girl aan het financieren van haar rescue teams en het uitbreiden van bevrijdingsacties in India. Tevens gaat een deel van de opbrengst naar de bouw van een transithome in India. Hier blijven de slachtoffers van gedwongen prostitutie een paar dagen om tot rust te komen voordat zij naar het opvanghuis gaan om verder te werken aan hun gezondheid en een betere toekomst.

 

23 mei 2016

Door

Christian de Beer Uitgever en oprichter van de Gooische Tam Tam


Like Ons Op Facebook
Facebook Pagelike Widget
Over de Gooische Tam Tam
De Gooische TamTam is het grootste en populairste platform in het Gooi, voor alle leuke nieuwtjes, horeca, winkels, ondernemers en events in ‘t Gooi en omstreken.

Doormiddel van verschillende rubrieken, zoals agenda lifestyle en nieuws uit bereikt de Gooische TamTam per maand ca. 50.000 bezoekers, 18.000 Facebookers, 4000 Twitteraars, 2500 Google+ en 2000+ Linkedin contacten afkomstig uit ‘t Gooi.