Ondernemen, Tam Tam

Gooische Monopoly op de markt

In 2016 startten twee lokale ondernemers, Bert-Jan Koekkoek en Wijnand den Uyl, met de ontwikkeling van van een Gooische editie van het spel Monopoly. Wijnand, eigenaar van Intertoys Den Uyl, liep al jaren rond met dit plan. Het was nog een flinke klus, want het spel moet aan allerlei regels voldoen van de licentiehouders. Er werd een lijst gemaakt met de belangrijke landmarks, culturele instellingen en locaties die niet mochten ontbreken op het spel. Vervolgens was het zaak om er voldoende sponsors bij te vinden.

Monopoly het Gooi

Een tevreden Bert-Jan (links) en Wijnand

The Red Sun als Kalverstraat

Acht plaatsen, van Hilversum tot Laren en van Huizen tot Muiden, vonden een plek op het Gooische bordspel. Per plaats staan er geen straten, maar highlights uit de betreffende gemeente. De Koperen Kraan in Bussum, De Grote Kerk in Naarden, het Mediapark in Hilversum, de Krachtcentrale in Huizen, het Muiderslot, Singer Laren en, als duurste locaties, The Red Sun en IJssalon De Hoop in Blaricum; het zijn nog maar enkele plekken waar je als speler terecht kunt komen.

 

 

 

 

monopoly

Sponsor Marcel Loot (ABN-AMRO) en Singer Laren-directeur Evert van Os bij de lancering van het spel

Goed doel

De twee ondernemers hebben veel tijd en moeite gestoken in het spel; zelfs de kaartjes in Algemeen Fonds en Kans hebben een Gooische draai gekregen. Sinds deze week is het spel, dat een beperkte oplage heeft, verkrijgbaar. Het is te bestellen op www.gooischspel.nl en onder meer te koop bij Intertoys Den Uyl, in de Museumshop van Singer Laren en bij het Kunstkantoor in Huizen (in het oude Postkantoor). Een deel van de opbrengst van het spel is geschonken aan de LINDA. Foundation.

 

 

 

Gedeeld
5 november 2017

Door

Sarah Saarberg

Hoofdredacteur Gooische Tam Tam


Volg ons op Facebook
Over de Gooische Tam Tam
De Gooische TamTam is het grootste en populairste platform in het Gooi, voor alle leuke nieuwtjes, horeca, winkels, ondernemers en events in ‘t Gooi en omstreken.

Doormiddel van verschillende rubrieken, zoals agenda lifestyle en nieuws uit bereikt de Gooische TamTam per maand ca. 50.000 bezoekers, 18.000 Facebookers, 4000 Twitteraars, 2500 Google+ en 2000+ Linkedin contacten afkomstig uit ‘t Gooi.